2006年9月19日 星期二

今晚點給台灣的歌

今天晚上心血來潮,逛了一些很久沒有逛的網站,來到google map輸入了"Taiwan",網頁下一頁跑出來的是一個靜靜躺在太平洋上的台灣,一個現在已經分裂成兩個極端顏色的台灣。好巧不巧,邊聽音樂邊聊msn的我轉身瞄了一下電視,看到了竟然倒扁跟挺扁的人在高雄起了正面衝突...只為了一個大家永遠都爭辯不清的意識形態。

事情發生了那麼久,我漸漸的發現,這一切的紛爭基於所謂的公理正義,不過更重要的是我已經開始想念起以前新聞轉來轉去看的一些無聊新聞了。我只是個學生,我不知道要如何才能和平解決,我只知道,台灣這個可愛淳樸的地方已經禁不住兩方人馬打的僵持戰所帶來的慢性傷害。

看著google map上的台灣,我長嘆了一口氣,也突然很想送這首歌給台灣人...自己看看吧,台灣人!



Who is the man I see
where I'm supposed to be?
I lost my heart, I buried it too deep
under the iron sea.

Oh, crystal ball, crystal ball,
Save us all, tell me life is beautiful,
Mirror, mirror on the wall.

Lines ever more unclear,
I'm not sure I'm even here,
The more I look the more I think that I'm
starting to disappear.

Oh, crystal ball, crystal ball,
Save us all, tell me life is beautiful,
Mirror, mirror on the wall.
Oh, crystal ball, hear my song,
I'm fading out, everything I know is wrong,
So put me where I belong.

I don't know where I am,
and I don't really care,
I look myself in the eye,
there's no one there.
I fall upon the earth,
I call upon the air,
but all I get is the same old vacant stare.

Oh, crystal ball, crystal ball,
Save us all, tell me life is beautiful,
Mirror, mirror on the wall.
Oh, crystal ball, hear my song,
I'm fading out, everything I know is wrong,
So put me where I belong.


[wretch.cc/一個用墊板寫字的大學生]

沒有留言:

張貼留言